Ge mig ett enda vettigt argument till varför vi ska skjuta lodjur?

Jag kan faktiskt till viss del förstå människor som är rädda för alltför utbredda vargstammar. Även om jag tror att vargjakten är förkastlig så kan jag förstå folks rädsla och vad som har drivit makthavare i Sverige till det absurda beslutet att tillåta licensjakt på vargar. Men jag förstår inte alls hur lodjuret kan utgöra ett hot. Argumentet att andra rovdjur konkurrerar med vår möjlighet att jaga för nöjes skull är inte vettigt.

Måste galenskapen bli fullständig för att vi ska mandat att förändra den här världen till det bättre?

Om annaregnbage

Anna Regnbåge vill sprida ljus och kärlek i världen!
Det här inlägget postades i Djur och natur, Hållbar samhällsutveckling och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

